• EN
  • جمعه ٣٠ فروردين ١٣٩٨

راهنمای بهره برداری همراه بانک موسسه اعتباری نور

راهنمای بهره برداری همراه بانک موسسه اعتباری نور

 

 

به منظور استفاده مناسب و ايمن از سيستم همراه بانک و جلوگيري از هرگونه سوء استفاده احتمالي ، رعايت نکات زير تاکید مي می گردد :
 مشتري مي بايست از امكانات سيستم همراه بانک موسسه اعتباری نور مطابق ضوابط و مقررات بانك موسسه اعتباری نور ايران استفاده نمايد.
 نرم افزار همراه بانک موسسه اعتباری نور را تنها از طريق مراجعه به وب سايت اينترنتي بانک موسسه اعتباری نور ايران به نشاني www.noorbank.ir   دريافت نموده و بر روي گوشي تلفن همراه خود نصب نمايد.
با مراجعه به يکي از شعب موسسه اعتباری نور ، نسبت به تکميل فرم فعال سازي همراه بانک اقدام نمايد.
فعال سازي و غيرفعال سازي عملیات مالی ، يک روز پس از ارائه درخواست متقاضي به شعبه در سيستم اعمال مي‌گردد.

توجه : در سيستم همراه بانک موسسه اعتباری نور ، هر سيم‌کارت تنها قابليت ارتباط با شماره حساب‌هاي يک مشتري (حساب‌هاي داراي يک تعريف مشتري) را دارد. اين بدين معني است که تنها حساب‌هايي که داراي تعريف مشتري اعلام شده توسط مشتري در فرم فعال سازي هستند بر روي سيم‌کارت معرفي شده ، قابل استفاده خواهند بود. چنانچه مشتري بخواهد حساب‌هاي ديگري با تعريف مشتري متفاوت در سيستم ثبت نمايد نياز به سيم‌کارت ديگر و درخواست فعال سازي جداگانه براي آن سيم‌کارت خواهد داشت.

 مسئوليت حفظ و مراقبت از کليه رمزهاي بانکي ( از قبيل رمز ورود به برنامه ، رمز اول و دوم کارت و رمز حساب ) که جزء اطلاعات شخصي و محرمانه مي باشند منحصرا بر عهده مشتري بوده و چنانچه مشتري در اثر عدم حفاظت و افشاء نمودن اين گونه اطلاعات مشمول خسارت و زياني گردد ، مسئوليتي متوجه موسسه نخواهد بود.
توجه : بدليل اينکه رمز مشتري نشانه معتبر بودن کاربر مي باشد بنابراين به هيچ وجه رمزهاي خود را بر روي گوشي تلفن همراه ذخيره ننموده و در اختيار ديگران قرار ندهيد.
مشتري بايد در صورت مفقود شدن يا سرقت گوشي و يا سيم‌کارت تلفن همراه خود ، بلافاصله رمز دوم کارت را با استفاده از دستگاه خودپرداز و رمز حساب را با استفاده از سيستم تلفنبانک تغيير دهد.
جهت افزايش ضريب امنيت و کارايي سيستم ، بصورت دوره‌اي نسبت به تغيير رمزهاي خود اقدام نموده و از طريق گزينه بازگشت به تنظيمات اوليه (Return to default settings) ، تنظيمات برنامه را به حالت اوليه بازگردانيد.
پيش از واگذاري گوشي تلفن همراه خود ابتدا گزينه بازگشت به تنظيمات اوليه را انتخاب نموده و پس از آن برنامه را از روي گوشي حذف نماييد. با اين کار کليه اطلاعات حساب هاي ثبت شده و نيز پيام‌هاي دريافتي موجود بر روي گوشي از بين مي روند.

پيش از واگذاري سيم‌کارت خود ، چنانچه مشتري سيم‌کارت ديگري را جايگزين نمي نمايد بايد حساب‌ها و سرويس‌هاي يکطرفه ثبت نامي در نرم افزار همراه بانک را حذف نموده و با مراجعه به يکي از شعب بانک ، درخواست غيرفعال سازي همراه بانک را ارائه نمايد و چنانچه بخواهد از سيم‌کارت جايگزين استفاده نمايد مطابق بند بعدي عمل نمايد.

درصورتيکه مشتري بخواهد پس از واگذاري سيم‌کارت ، از سيم‌کارت ديگري استفاده نمايد بايد ابتدا با مراجعه به شعبه نسبت به فعال سازي سرويس بر روي سيم‌کارت جديد اقدام نموده و يک روز پس از ارائه درخواست به شعبه و پس از تعويض سيم‌کارت ، ابتدا با مراجعه به منوي تنظيمات ، گزينه "بازگشت به تنظيمات اوليه" را انتخاب نمايد و پس از آن با استفاده از گزينه‌هاي "انتقال حساب‌ها به سيم‌کارت فعلي" و "انتقال سرويس‌ها به سيم‌کارت فعلي" حساب‌ها و سرويس‌هاي يکطرفه ثبت نامي خود را به سيم‌کارت جديد انتقال دهد.
پيام‌هاي دريافتي از اين سيستم که در صندوق پيام‌هاي برنامه قرار مي‌گيرند را پس از خواندن ، حذف نماييد.
در مواردي كه موسسه بنا به عللي از قبيل وجود مشکلات در شبکه مخابراتي ( خارج از كنترل موسسه ) قادر به ارائه خدمات نباشد مسئوليتي متوجه بانك نخواهد بود.
موسسه مي تواند هر زمان كه صلاح بداند در شرايط و مقررات خدمات سيستم همراه بانک تغييرات لازم را اعمال نمايد. اين تغييرات به نحو مقتضي به اطلاع مشتريان محترم مي رسد و مشتري پس از آن موظف به رعايت و اجراي آن مي باشد.
چنانچه پس از اعمال تغييرات در شرايط و مقررات خدمات سيستم همراه بانک ، مشتري همچنان به انجام عمليات خود ادامه دهد ، بانك اين گونه تلقي مي نمايد كه تغييرات اعلام شده مورد قبول مشتري قرار گرفته است. در مواردي كه مشتري با تغييرات اعلام شده موافق نباشد مي تواند با مراجعه به شعبه و تکميل و تحويل فرم غيرفعال سازي ، درخواست لغو استفاده از سيستم را به بانک ارائه نمايد.
در صورت عدم رعايت مقررات و شرايط عمومي و اختصاصي استفاده از سيستم همراه بانک موسسه اعتباری نور و همچنين استفاده غير مجاز و يا عدم استفاده از اين سيستم بمدت 6 ماه ، موسسه حق دارد که سرويس دهي به وي را متوقف نمايد.
موسسه مي تواند كليه موضوعات مشكوك و اطلاعات مربوط به اشخاص مظنون به سوء استفاده از سيستم همراه بانک را به مقامات انتظامي ‌و قضائي اعلام نمايد تا تحت پيگرد قانوني قرار گيرند.
در صورت بروز هرگونه عمليات غير مجاز بر روي حساب خود ، در اسرع وقت نسبت به تغيير رمز دوم کارت و رمز حساب و غيرفعال سازي سيستم اقدام نموده و مراتب را به نزديکترين شعبه موسسه اعتباری نور ايران اطلاع دهيد.
راهنماي کامل استفاده از سيستم همراه بانک که بر روي وب سايت اينترنتي بانک موسسه اعتباری نور (www.noorbank.ir)   موجود مي باشد را بطور کامل مطالعه نماييد.
عواقب ناشي از عدم رعايت هر يک از موارد بالا بر عهده مشتري بوده و هيچگونه مسئوليتي متوجه موسسه اعتباری نور نخواهد بود.

مراحل نصب ، فعال سازي و استفاده از سيستم همراه بانک موسسه اعتباری نور :

مراجعه به وب سايت اينترنتي بانک موسسه اعتباری نور ايران به نشاني www.noorbank.ir   و دريافت فايل نصب نرم افزار و انتقال آن به تلفن همراه.

توجه : فايل برنامه را تنها از وب سايت اينترنتي ياد شده دريافت نماييد.

نصب فايل دريافتي بر روي گوشي.

اجراي برنامه و تعيين رمز عبور برنامه در مرتبه اول اجرا. در اين قسمت بايد رمز عبوري شامل حروف و اعداد انگليسي و حداقل 8 رقم تعريف گردد. شايان ذکر است برنامه بصورت خودکار از تعريف رمزهاي ساده ممانعت بعمل مي‌آورد.

توجه : در اين سيستم کليه اعداد بايد به زبان انگليسي درج شوند.

توجه : به منظور امنيت بيشتر نسبت به تغيير رمز ورود به برنامه بصورت دوره‌اي اقدام نماييد. براي اين کار گزينه "تغيير رمز نرم افزار" را از منوي "تنظيمات" انتخاب نماييد.

وارد نمودن رمز ورود به برنامه پس از هر مرتبه اجراي برنامه اجباري مي‌باشد. پس از وارد کردن رمز عبور، صحت آن توسط نرم افزار چک شده و در صورت احراز درستي آن، منوي اصلي برنامه قابل مشاهده خواهد بود. 

اگر رمز عبور وارد شده اشتباه باشد با پيغام "رمز عبور نامعتبر" مواجه خواهيد شد و چنانچه رمز سه بار متوالي بصورت اشتباه درج گردد، ورود به نرم افزار مسدود شده و براي رفع مسدودي آن مي بايست نرم افزار حذف و مجدد نصب گردد. همچنين در صورت فراموشي رمز عبور نيز بايد نرم افزار را مجدد نصب نماييد.

فعال سازي نرم افزار همراه بانک موسسه اعتباری نور :

کليه متقاضيان استفاده از همراه بانک موسسه اعتباری نور، لازم است براي فعال نمودن سرويس‌هاي مالي به يکي از شعب بانک موسسه اعتباری نور مراجعه و نسبت به تکميل فرم فعال سازي و برگه مقررات و شرايط عمومي ‌و اختصاصي استفاده از سيستم همراه بانک موسسه اعتباری نور اقدام و فرم و برگه تکميل شده را به متصدي شعبه تحويل دهند.

يک روز پس از ارائه درخواست به شعبه :

چنانچه کاربر جديد سيستم همراه بانک هستيد از منوي "سایر خدمات"  و سپس "ليست حسابها" "گزينه "اضافه کردن حساب" را انتخاب نماييد. شماره حساب 13 رقمي و رمز حساب خود را در کادر مربوطه درج و دکمه ارسال را انتخاب کنيد. پس از ارسال درخواست ثبت حساب منتظر پاسخ سيستم بمانيد. در صورت صحت اطلاعات درج شده، حساب شما ثبت مي شود.

توجه : نحوه دريافت رمز حساب در ادامه توضيح داده شده است.

چنانچه کاربر قبلي سيستم هستيد از منوي "تنظیمات" گزينه "بروز رساني اطلاعات حساب‌" را انتخاب و اطلاعات حساب‌هاي قبلي خود را بر روي گوشي بروز رساني نماييد.

نحوه دريافت و تغيير رمز حساب : رمز حساب يک رمز 4 رقمي است که بين سيستم‌هاي تلفنبانک و همراه بانک مشترک بوده و نحوه دريافت آن بصورت زير مي باشد :
دريافت رمز حساب توسط مشتريان داراي کارت بانکی   :
براي دريافت رمز حساب ابتدا بايد رمز دوم کارت خود را فعال نماييد.
به منظور فعال سازي رمز دوم کارت به يکي از دستگاه هاي خودپرداز بانک موسسه اعتباری نور مراجعه نموده و با انتخاب منوي عمليات رمز ، گزينه تخصيص رمز دوم کارت را انتخاب و رمز مورد نظر خود را تعريف نماييد  اين رمز بين 5 تا 12 رقم مي باشد . سپس از طريق نرم افزار همراه بانک و با مراجعه به منوي "سایر خدمات " و انتخاب گزينه "دريافت رمز حساب" ، شماره حساب، شماره 16 رقمي مندرج بر روي کارت بانکی و رمز دوم آن را در کادرهاي مربوطه درج و درخواست خود را ارسال نماييد. 

توجه : پيام دريافتي حاوي رمز حساب را پس از به خاطر سپردن رمز در اسرع وقت از صندوق پيام‌هاي خود حذف نماييد.

توجه : رمز حساب از طريق سيستم تلفنبانک نيز قابل دريافت مي باشد.
دريافت رمز حساب توسط افراد فاقدکارت بانکی :
با مراجعه به شعب موسسه اعتباری نور ، درخواست صدور رمز حساب (تلفنبانک) نماييد.
توجه : در صورتيکه رمز حساب خود را فراموش نموده‌ايد مي توانيد به يکي از روش‌هاي فوق رمز جديد دريافت نماييد.
تغيير رمز حساب:
در صورت تمايل به تغيير رمز حساب مي توانيد با استفاده از گزينه "سایر خدمات" از گزينه " تغيير رمز حساب " و درج اطلاعات خواسته شده ، نسبت به تعريف رمز دلخواه خود اقدام نماييد.
توجه : تغيير رمز حساب تنها بر روي حساب تعيين شده صورت مي پذيرد و رمز ساير حساب‌ها تغيير نمي يابد. براي تغيير رمز ساير حساب‌ها گزينه "تغيير رمز حساب" را مجدد انتخاب نموده و شماره حساب مورد نظر خود را درج نماييد.
توجه : کليه پيامهاي دريافتي از سيستم در منوي "صندوق پيام‌ها" قرار مي‌گيرند.
توجه : به منظور حفظ امنيت بيشتر، کليه پيام‌هاي دريافتي موجود در صندوق پيام‌ها را پس از خواندن حذف نماييد به خصوص پيام‌هاي حاوي رمز حساب.
توجه : از ثبت و نگهداري اطلاعات مربوط به همراه بانک از قبيل رمز ورود به برنامه ، رمز دوم کارت ، رمز حساب و ... بر روي گوشي تلفن همراه خود اکيداً خودداري نماييد.
منوي اصلي برنامه  :
در منوي اصلي برنامه "خدمات حساب" ، " خدمات کارت" ، " صندوق پیام" ،"سایر خدمات "، " تنظیمات"، مشاهده و قابل بهره برداری است .

 

محاسبه شبا

می توانید با استفاده از شماره حساب نور خود شماره شبا را دریافت نمائید .

سامانه رسیدگی به شکایات

پیشنهادات و انتقادات و یا شکایات خود را می توانید از طریق این سامانه ارسال نمائید .

شعب سراسر کشور

لیست شعب موسسه اعتباری نور در سراسر کشور به همراه آدرس و شماره تماس در این بخش وجوددارد.

ساعات کار شعب

در این بخش می توانید ساعات کار شعب در ایام هفته را ملاحظه نمایید .