• EN
  • جمعه ٣١ خرداد ١٣٩٨

جزئیات مطلب

جزئیات مطلب

 

مراحل شکل گیری دولت الکترونیک

News

مرحله ظهور: شکل گیری اولیه آن می باشد که در آن زیر ساخت ها؛ ابزارها و امکانات جهت ارائه خدمات مشخص می شود ولی هنوز شهروندان نمی توانند به صورت دوطرفه با آن ارتباط برقرار کنند.

مرحله تعامل: دومین مرحله است که از طریق وب امکان برقراری ارتباط دو طرفه فراهم است اما هنوز محدودیت هایی وجود دارد و تعامل در سطح انجام کارهای ابتدایی و ساده است مثل امکان ارسال نامه به یک سازمان خاص و امکان دست یابی شهروندان به پاسخ پرسش های ساده از طریق پست الکترونیک.

مرحله تراکنش یا اجرا: این مرحله؛ مرحله اجرا و پیاده سازی دولت الکترونیکی است زیرا مشتریان می توانند کارهای خود را به شیوه ای کاملا الکترونیکی درهر زمان از شبانه روز انجام دهند اگرچه سطح تعامل بالاتر است اما هنوزهم ارتباط کامل دو طرفه بین دولت و مشتریان برقرار نیست و جریان اطلاعات اغلب یک طرفه است و جواب هایی که به سوالات مشتریان داده می شود اکثرا آنها قبلا با شیوه های منظم برنامه ریزی شده است و به همین دلیل داده ها قابل پیش بینی هستند.

مرحله دگرگونی: بالاترین مرحله و تکامل دولت الکترونیکی است در این مرحله یک ارتباط هوشمند با مشتریان برقرار می شود و به طیف وسیعی از مشکلات؛ سوالات و نیازهای آنان پاسخ داده می شود که چنین نمونه ای در حال حاضر به ندرت وجود دارد در این مرحله تلاش می شود که اطلاعات از حالت "سازمان محوری " به حالت "مشتری محوری" تغییر پیدا کند در این مرحله دولت الکترونیکی باعث تجدید ساختار؛ ترکیب یا حذف سازمان های موجود می گردد و سازمان های مجازی جایگزین آنها می شود.


محاسبه شبا

می توانید با استفاده از شماره حساب نور خود شماره شبا را دریافت نمائید .

سامانه رسیدگی به شکایات

پیشنهادات و انتقادات و یا شکایات خود را می توانید از طریق این سامانه ارسال نمائید .

شعب سراسر کشور

لیست شعب موسسه اعتباری نور در سراسر کشور به همراه آدرس و شماره تماس در این بخش وجوددارد.

ساعات کار شعب

در این بخش می توانید ساعات کار شعب در ایام هفته را ملاحظه نمایید .