• EN
  • يکشنبه ٢٩ مهر ١٣٩٧

منشور اخلاقی

منشور اخلاقی

 

منشور اخلاقی کارکنان موسسه اعتباری نور
ارزش آفرینی برای همه مردم ایران تعهدات ماست

در راستای تحقق ارزش های اساسی و مبانی اعتقادی مان در مورد تکریم انسان ها، ارج نهادن به شخصیت همه مردم ایران، رعایت اخلاق حرفه ای در محیط کار، نهادینه شدن رفتارهای تک تک همکارانمان با رفتارهای شغلی مورد انتظار جامعه و ارزش آفرینی مستمر و پایدار برای مشتریان عزیز:

ما کارکنان موسسه اعتباری نور اصول و مبانی اخلاقی زیر را که منشور اخلاقی کارکنان موسسه می دانیم و رعایت این اصول را بر خود و کلیه همکارانمان
در همه واحدها فرض دانسته و در کلیه شرایط، بر خدمات رسانی به شما تأکید می نماییم.

مسئولیت اجتماعی:
من به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ موسسه با وقوف به اهمیت و نقش خود در پیشرفت جامعه تلاش می نمایم تا در کنار سایر همکارانم در راه اعتلای جامعه قدم برداشته و در تقویت غرور ملی و دینی کشورم سهیم باشم.

رعایت قوانین و مقررات :

 با این باور که انجام وظایف شغلی و فعالیت های سازمانی و تحقق اهداف عالیه موسسه در گرو رعایت قوانین است، خود را متعهد و ملزم به رعایت قوانین و مقررات و اجرای آنها می دانم .

انسجام و یکپارچگی : 

متعهد می شوم که به مثابه یک عضو فعال در پیکره ای واحد منسجم عمل نموده و همواره در جهت هماهنگی هر چه بیشتر آن تلاش کنم.

توجه به منافع مشترک: 

من به عنوان یکی از کارکنان موسسه اعتباری نور با اعتقاد به اصل مشتری مدرای و پذیرش مشتری به عنوان عامل محوری در صنعت بانکداری، متعقد به همسوئی منافع بانک و مشتریان بوده و مصمم هستم ضمن تلاش برای کسب منافع سازمان حداکثر منافع مشتریان را نیز در چارچوب ضوابط و مقررات تامین کرده و سطح آن را ارتقاء بخشم.

نگرش های فردی و علایق شخصی:

ضمن اعتقاد به اصل وجود نگرش ها و علایق مختلف و حتی متضاد در میان همکاران مجدانه در تلاش هستم تا نگرش های فردی و علایق شخصی و گروهی خود را از تصمیم ها، وظایف و مسئولیت های خود دور نگه داشته و اجازه ندهم که این تفاوت ها در نحوه انجام وظایف شغلی ام خللی وارد سازد.

ادب، دقت، سرعت :

من در موسسه اعتباری نور با آگاهی از کرامت انسانی و ضرورت تکریم مقام والای انسان، رعایت ادب، دقت و سرعت را سر لوحه اعمال خود قرار داده و پیوسته در روابط خود با همکاران و مشتریان را مراقب آن هستم که مبادا لحظه ای از این اصل عدول نمایم.

توجه مؤثر و پاسخگویی:
اعتقاد دارم توجه و پاسخگویی متواضعانه، خیرخواهانه و مستقل از سن جنس، نژاد، آئین و طبقه اجتماعی افراد، از مصادیق بارز ادب، احترام و محبت نسبت به دیگران است، لذا گوش دادن مؤثر به خواسته های مشتریان تلاش مسئولانه در ارائه پاسخ شایسته به سؤالات و خواسته های آنها و همچنین پذیرش انتقاد های احتمالی آنان را از جمله مسئولیت های اجتماعی و حرفه ای خود می دانم.

رازداری و امانت داری :

من به عنوان یکی از کارکنان موسسه اطلاعات مربوط به مشتریان را محرمانه و همانند اندوخته آنان، امانتی در نزد موسسه اعتباری نور می دانم لذا همواره از دسترسی غیرمجاز و غیرقانونی سایر افراد به این موارد جلوگیری می نمایم.

رفتار در قبال رقبا :

من در قبال رقبای موسسه اعتباری نور همواره انصاف را رعایت کرده و با اعتقاد به رقابت سالم از بکارگیری شیوه های غیر حرفه ای و غیر اخلاقی، در تعامل با آنان اجتناب می نمایم در این راستا از افشای هر گونه اطلاعات محرمانه مربوط به آنان خودداری می نمایم. و هرگز چنین اطلاعاتی را در معرض سوء استفاده دیگران نخواهم گذاشت.

سلامت در تعاملات تجاری :

من در همه فعالیت های سازمانی خود به عنوان نماینده موسسه اعتباری نور با مشتریان و شرکای تجاری وارد تعامل شده و هرگز انتظار کسب منفعت و یا امتیاز شخصی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ندارم.

خدمت صادقانه:

من به عنوان عضوی از خانواده بزرگ موسسه اعتباری نور خدمت به مشتری را پاسخی شایسته به لطف و اعتماد او و تجلی فلسفه وجودی خود در این مجموعه می دانم از این رو با اهتمام به خلق محیطی صمیمی و شاداب تلاش می نمایم تا با خدمت صادقانه ام تجلی عشقی پایدار به مردم را در صفحه زندگی به تصویر کشیده و در جهت پیش برد کشور عزیزم سر از پا نشناسم.

محاسبه شبا

می توانید با استفاده از شماره حساب نور خود شماره شبا را دریافت نمائید .

سامانه رسیدگی به شکایات

پیشنهادات و انتقادات و یا شکایات خود را می توانید از طریق این سامانه ارسال نمائید .

شعب سراسر کشور

لیست شعب موسسه اعتباری نور در سراسر کشور به همراه آدرس و شماره تماس در این بخش وجوددارد.

ساعات کار شعب

در این بخش می توانید ساعات کار شعب در ایام هفته را ملاحظه نمایید .